VÄLKOMMEN!

Titta runt, tyck till och kom gärna tillbaka igen!

Pusspuss

onsdag 1 juli 2009

Depeche Mode


Ja så har det hänt, jag har sett det bästa bandet live - igen. Fjärde gången i ordning och detta va helt klart den bästa spelningen av alla.

Vi började på Möllan med mat och öl. Där fick jag också den mindre roliga nyheten att biljetterna som jag köpt gäller för planen och inte allra längst fram. Jag tappade hakan! Jag som skulle stå längst fram, nära Daves nakna överkropp...:) Men nästa nyhet va att det blir tre spelningar i Sverige nästa år (Stockholm, Göteborg och Malmö) och då kommer jag att ha rätt biljett.:) Fredrik kommer att fixa det.

Efter en lång väntan så kommer dom äntligen in, Dave klädd i svart kostym och Martin i silvrig!:) In Chains är första låten, så grymt bra och texten är helt fantastisk. Efter två låtar åker den av, kavajen alltså. Under finns bara en öppen väst, Yes! Jag är helt såld, allt är så underbart bra. Vi fick höra många gamla låtar, bla Master And Servant, Strangelove, Walking In My Shoes och Personal Jesus. Martin Gore sjöng Home helt ensam på scenen och då trillade faktiskt ett par tårar, men det gjorde det sist också. Helt fantastiska Enjoy the Silence fick Parken att lyfta, kanske 50000 par händer i luften och alla sjunger i kör. Gåshud. Jag är lika nöjd med kvällen som jag har ont i fötterna och det säger inte lite det.;) Kärlek. Pusspuss

1 kommentar:

  1. Kanon att det va en superkväll....
    haha,,,, vet du,,,, jag ha drömt om dig inatt,,,, vi gick bland elefanter,,,, och det va såååå nära att 1 satte sig på dig och mig =) =) haha,,, huuuuuu blir mörkrädd,,, * man ä sjuk* =)


    Stor kram runt dig

    SvaraRadera