VÄLKOMMEN!

Titta runt, tyck till och kom gärna tillbaka igen!

Pusspuss

tisdag 2 februari 2010

Avatar 3D



Vi älskar hans filmer, James Cameron är ett geni. Till listan med The Abyss, Terminator 2, Aliens och en av mina favoriter Titanic lägger vi nu Avatar.

Igår kväll satte vi 3Dbrillorna på näsan och försvann in i en annan värld i nästan 3 timmar.
Avtar är vacker som en saga men samtidigt handlar filmen om allt vad som är viktigt i livet och vad vi tror på i våra hjärtan. En fantasi mellan gott och ont kryddat med kärlek.
Jag förstår om det finns dom som har svårt att ta filmen på allvar. Huvudpersonerna är väl sådär tre meter långa, blå hud, stora gula sneda ögon och öron från en åsna med rastaflätor.
Det gäller att låta sig sugas in i deras värld och gör man det så glömmer man snabbt att det inte är på riktigt... Gränserna mellan det animerade och det som faktiskt är filmat suddas ut och jag är helt övertygad om att jag tittar på något som är filmat på en planet far far away.

Avatar ska absolut ses på bio i 3D, effekterna är helt otroliga. Vilken detaljrikedom, vilken färgskala. Jag är förälskad - igen.

Pusspuss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar