VÄLKOMMEN!

Titta runt, tyck till och kom gärna tillbaka igen!

Pusspuss

söndag 27 december 2009

En jul utan socker

Ja då va julen över för denna gången. Jag har träffat mina nära och kära hemma i Blekinge. Supermysigt precis som det brukar vara. Tack Jenny och Henrik för en perfekt julafton.
För snart två månader sen skrev jag ett inlägg om sockerberoende och att jag insett att jag inte mår bra av socker. Många gånger när man ställs inför ett faktum som innebär en rad förändringar och kommande konflikter där man måste stå upp för det som känns rätt är det lätt att ge upp innan man ens har lämnat startblocken. Jag har klarat mig hur bra som helst genom julbak, julbord och nu över hela julhelgen. Det är jag väldigt stolt över och dessutom mår jag toppen. Eftersom jag är känslig för socker äter jag inte heller så mycket kolhydrater längre, LCHF (LowCarbHighFat).
Faster Ingrid gör världens godaste efterrätt och den brukar vi fast vi redan är proppmätta sätta i oss sent på julaftonskväll. I år hade jag gjort en ostkaka till mig och det funkade utmärkt.

250g avrunnen keso 4%
4 små ägg
2-3dl vispgrädde
1-2 bittermandel
mandelspån

Vispa ihop, häll i en form och strö över mandelspån, grädda i ugnen tills kakan fått fin färg och pöst upp.
Servera med vispad grädde och färska bär.


Nu när december börjar gå mot sitt slut kommer jag att få tid för gymmet igen. Julklappen till varandra i år är PT-timmar hos Emil.=) Helt perfekt!

Pusspuss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar