VÄLKOMMEN!

Titta runt, tyck till och kom gärna tillbaka igen!

Pusspuss

tisdag 20 oktober 2009

Stök

Jag är ledig idag. Jag sitter i min gosiga morgonrock med en kopp te och surfar rundor. Runt omkring mig finns det massor av saker jag borde göra men det mesta av stöket skyller jag på IKEA. På IKEA finns flera saker som jag bara måste ha för att få ordning här hemma. IKEA håller på att flytta till nya lokaler och sen några veckor har det varit minst sagt utplockat och det jag velat köpa vid tre tillfällen har varit slut, slut, slut. Dom nya portarna slås upp imorgon och jag försöker inbilla mig att det bara är jag som tänker åka dit denna veckan... :/ Jag säger som Stina gjorde i sin blogg, ett i-landsproblem av stora mått... men vad ska jag göra då? Mitt ordningsinne är skadat och jag börja undra om det någonsin kan återhämta sig.=)
En klädställning (det mesta av mina kläder ligger på golvet),
En byrå (där jag tänker gömma alla såna där konstiga grejer man inte vet vad man ska göra av, ha dom till och inte kan slänga),
En spegel (så jag ser vad jag har på mig, att stå på toalettstolen och försöka med badrumsspegeln funkar så där)
Ett skrivbord (datorn som just nu är en stående gäst vid middagsbordet ska få något eget)

Suck.. men idag ska jag inte göra något alls. =)=) En promenad i solen kanske, en sväng på stan eller bara sova.

Tänk att ha en stor takvåning i stan med stor terass med kvällssol och en balkong med morgonsol. Slippa trängas och kompromissa med möbler och kläder.
Eller...
Tänk att ha en skånelänga en bit utanför stan med kakelugnar, uthus och köksträdgård.

Om det hade trillat ner 10miljoner från skyn så är valet ändå inte självklart. Fördelarna med stan eller lugnet på landet. Jag vet inte, vad hade du valt?

Pusspuss

1 kommentar:

  1. Både och naturligtvis, är väl inga problem
    med 10 miljoner på fickan ;-)

    SvaraRadera